Marzec- Kotki i Biedronki

J.ANGIELSKI - MARZEC

 

Temat marcowy to ZOO animals - zwierzęta w zoo. Dzieci uczą się nazw afrykańskich zwierząt. Utrwalają nazwy zwierząt, rozpoznają i odgadują je po odgłosach, nazywają ich kolory, opisują ich cechy: duży/mały, szybki/powolny oraz nazywają czynności charakterystyczne dla każdego zwierzęcia. Zajmujemy się także przeciwieństwami na zasadzie par.

 

Słownictwo:

 

bird - ptak

 

tiger - tygrys

giraffe - żyrafa

monkey - małpa

zebra - zebra

elephant – słoń

kangaroo – kangur

penguin- pingwin

snake – wąż

polar bear – miś polarny

crocodile – krokodyl

turtle – żółw

snail - ślimak

swim - pływać

big – duży

small – mały

fast – szybki

slow – powolny

 

Dzieci rozumieją polecenia i zwroty:

 

What’s this? – Co to jest?

What animal am I? – Jakim zwierzakiem jestem?

I’m (a crocodile). – Jestem (krokodylem).

 (Let’s) be a... – Bądź (udawaj)…

Abracadabra, listen to me, now you’re a snake, one, two, three! – zaklęcie zmieniające dzieci w poszczególne zwierzęta J

Can a tiger (fly)? – Czy tygrys potrafi (latać)?

Fly like a bird! – Fruwaj jak ptak!
Walk like an elephant! – Idź jak słoń!
Run like a tiger! – Biegaj jak tygrys!
Snap like a crocodile! – Kłap paszczą jak krokodyl!
Jump like a kangaroo! – Skacz jak kangur!
Slither like a snake! – Ślizgaj się jak wąż!

Clap your hands! – Klaszcz!

Stomp your feet! – Tup nogami!

Swing your arms! – Huśtaj rękami!

Dance and sing! – Tańcz i śpiewaj!

Touch the sky and touch the ground!

Jump around! – Skacz dookoła!

Shake your hips! – Zakręć, potrząśnij bioderkami!

 

Piosenki i wierszyki:

 

1)


Let’s go to the zoo

 

Stomp like elephants! Let's go to the zoo. And stomp like the elephants do. Let's go to the zoo. And stomp like the elephants do.

Jump like kangaroos. Let's go to the zoo. And jump like the kangaroos do. Let's go to the zoo. And jump like the kangaroos do.

Swing like monkeys. Let's go to the zoo. And swing like the monkeys do. Let's go to the zoo. And swing like the monkeys do.

 

Waddle like penguins. Let's go to the zoo. And waddle like the penguins do. Let's go to the zoo. And waddle like the penguins do.

 

Slither like snakes. Let's go to the zoo. And slither like the snakes do. Let's go to the zoo. And slither like the snakes do.

 Swim like polar bears. Let's go to the zoo. And swim like the polar bears do. Let's go to the zoo. And swim like the polar bears do.

 

Let's go to the zoo. And dance like the animals do. Let's go to the zoo. And dance like the animals do.


Dzieci udają kolejno zwierzęta z piosenki: słonie, kangury, małpy, pingwiny, węże, misie polarne, a na koniec wykonują taniec zwierząt.

 

 

 

2)

The fast and slow song 1


Go fast, fast, fast, fast, fast

Go slow, sloooow

Fast, slow, fast, slow, everybody stop!

A horse is fast, fast, fast, fast

a turtle is slow, sloooow

a tiger is fast, fast, fast, fast,

a snail is slow.

Go fast, fast, fast, fast, fast

Go slow, sloooow

Fast, slow, fast, slow, everybody stop!


 

 

Podczas śpiewania dzieci naśladują wymieniane w piosence zwierzęta.

 

 

3)  Action song for kids

 


Naa, naa, naa
I’m so happy
Oh, so happy
Dance/Sing with me
(2x)


Clap, clap, clap your hands (kids repeat)
Stomp, stomp, stomp your feet (kids repeat)
Swing, swing, swing your arms (kids repeat)
dance everybody and sing with me! (kids repeat)


Naa, naa, naa
I’m so happy
Oh, so happy
Dance/Sing with me
(2x)


Jump, jump, jump around (kids repeat)
Touch the sky and touch the ground (kids repeat)
Shake, shake, shake your hips (kids repeat)
I know a song, and it goes like this! (kids repeat)


Naa, naa, naa
I’m so happy
Oh, so happy
Dance/Sing with me
(2x)


Clap, clap, clap your hands
Stomp, stomp, stomp your feet
Swing, swing, swing your arms
dance everybody and sing with me!
Jump, jump, jump around
Touch the sky and touch the ground
Shake, shake, shake your hips
I know a song, and it goes like this!


Podczas piosenki dzieci pokazują odpowiednie gesty i ruchy ilustrujące przeciwne określenia.

 

4) Animals

 

Do do do.

I'm a tiger.

Do bee do bee do.

I'm a bird.

Do bee do bee do.

I'm a snake.

Do bee do bee do.

I'm an elephant.

Do do do.

Animals! Animals!

Do bee do bee do bee do!

Animals! Animals!

Do bee do bee do bee do do!

I'm a zebra.

Do bee do bee do.

I'm a giraffe.

Do bee do bee do.

I'm a monkey.

Do bee do bee do.

Sing with me,

Do do do!


 

 

Piosenka o dzikich zwierzętach. Dzieci dostają role, zakładają opaski przedstawiające zwierzęta i wezwane w piosence - kolejno wchodzą do koła i udają określone zwierzęta.